To nye landbrugscentre med åben indretning i kontakt med landskabet
22-08-2008
De to nye rådgivningscentre til Jysk Landbrugsrådgivning i Billund og Esbjerg bliver udformet så det afspejler landbrugets nære kontakt til landskabet. Begge huse er disponeret så de får både visuel og bygningsmæssig kontakt med det omgivende terræn.
Bag projektet står Arkitektkontor LINK Signatur – Team Århus i samarbejde med Lolk arkitekter, K.G. Hansen & Sønner og Cowi, der vundet opgaven i totalentreprise-konkurrencen.
Planmæssigt er byggerierne disponerede som atriumhuse, hvor kontorarealerne er organiseret omkring et tre etagers højt atrium i midten af bygningen, som åbner huset op i en både utraditionel og dynamisk rumlighed. Atriets geometriske variationer skaber små nicher til uformelle ophold og interne gangzoner og giver både besøgende og ansatte en oplevelse af et levende og aktivt hus fordi atrium og kontorarealer ikke er så skarpt adskilte, som det ellers opleves i mange tilsvarende byggerier.
Årstidernes skiftende variationer og farvespil er i abstrakt form gengivet på atriets fire vægflader. Det er hensigten, at atriet på den måde gennem sin udsmykning er med til at afspejle de grundlæggende betingelser for landbrugets virke og dermed bygningernes omdrejningspunkt og kernevirksomhed.
Samlet udgør de to byggerier et etageareal på ca.10.000m2.
De to nye landbrugscentre vil være klar til indflytning i efteråret 2009.
- nn
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Læs september 2023 udgaven her
Markedsledende i afvandingsteknik
Læs november 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Mange fagfolk har reageret på omtalen af smuldrende mørtelfuger - flere bud på, hvad der kan gøres for at rette op på problemet
Altiflex har pr. 4. juni 2025 ansat Bjørn Baunbæk som ny administrerende direktør.
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken